Остра реакция на Митрополита на Писидия срещу „арогантното писмо“ на „хулителя на всичко“ Иларион Алфеев (BG) (GR)


Автор: Митрополит Сотириос на Писидия и Екзарх на Атталия (Вселенска Патриаршия)
Превод: Йордан Георгиев

Σκληρ ντίδρασις Πισιδας κατ «ταμ πιστολς» το «πιτιμητ τν πάντων» λαρίωνα ( ΝΥΧΘΗΜΕΡΟΝ & Orthodoxia INFO)

С писмото „катапулт“ срещу Волоколамския Митрополит Иларион Митрополитът на Писидия г-н Сотириос заема позиция за всичко, което съпътства кореспонденцията му с Епископа на Мозамбик от Александрийската Патриаршия, която (кореспонденцията) предизвика силен смут сред редиците на Йерарсите от много Църкви.

Митрополитът на Писидия изпрати своето писмо до Митрополита на Замбия г-н Йоан (Александрийска Патриаршия), който беше първият, който реагира чрез писмо на деянието на Митрополит Иларион.

Изпращам Ви това мое писмо, за да Ви поздравя сърдечно за Вашия отговор, представен с доводи на арогантното писмо, което хулителят на всичко и на Вселенския Патриарх,  Високопреосвещеният Митрополит Иларион Алфеев, по погрешка изпрати до Вас…“ – пише Митрополитът на Писидия до Митрополита на Замбия, след което последва едно остро обвинение, чрез което да укори индиректно, но достатъчно ясно Епископите, които подкрепят тактиката на Руската Патриаршия, като отбелязва: „Нима не разбират злото, което вършат не само на цялото Тяло на Светата Христова Църква, но и по-специално на Руската Православна Църква, с което не помагат на нейното ръководство да смени погрешната си тактика, за да осъзнае, че е съблазън за вярващите, както и разделенията, които причиняват с отдалечаването ѝ от принципите на Евангелието и на Свещеното Предание на Едната Свята Христова Църква.“

Митрополит Сотириос формулира няколко въпроса от една фраза в писмото на Митрополит Иларион Алфеев, който приканва Митрополита на Замбия и другите александрийски Йерарси „да възстановим единството и единомислието в нашето Православно семейство“:

Кой предизвика схизмата в Украинската Църква, когато милиони православни християни, след излизането им от „Желязната завеса“ и националното им освобождение от съветския деспотизъм като независима държава, поискаха, което се разбира от само себе си, и със своя Църковна Автокефалия, с която всички, но всички без изключение се сдобиха дори и малка Албания? Докато Добрият Пастир се интересува и за едната овца, която да я доведе в паството си, а Църковното ръководство, което представлява Високопреосвещеният г-н Иларион, отписа на бързо повече от 10 милиона (има се предвид за началото на 90-те години на 20 век), заедно със свещениците им, с Архиереите им от Православната Църква и ги определи като схизматици.

Високопреосвещеният г-н Иларион след схизмата на Украинската Православна Църква, какви „общи усилия“ положи за толкова години за „да възстановим единството и единомислието в нашето Православно семейство“, както той пише, Вие (Митрополит Йоан – Бел. ред.) да го направите?

Може би счита своите действия за положителни за „да възстановим единството и единомислието в нашето Православно семейство“ своето посещение преди време в руското посолство в Сеул, в което призова православните руснаци, които са установени в Южна Корея, като ги принуди да спрат да се черкуват в храма на Свети Максим Грек, който е в диоцеза на Митрополията на Корея към Вселенската Патриаршия, който храм с много лишения и жертви беше построен и открит през 1992 г., тъкмо за да обслужва рускоговорещите православни християни в Корея?...

През 2008 г. вечнопаметният Патриарх на Москва г-н Алексий II, чрез своето писмо помоли Вселенския Патриарх да се погрижи за паството от хиляди руснаци, което е намерило убежище в Атталия (Анталия – Бел. прев.) за по-добри условия на живот като отбелязва: „Както е известно град Анталия се намира в древния диоцез на Асия, която заедно с диоцезите на Понт и на Тракия, съставляват каноничен район на Константинополската Патриаршия, съгласно 28-о правило на Четвъртия Вселенски Събор“. Високопреосвещеният г-н Иларион счита ли, че допринася за единството на православните руснаци в Атталия „и единомислието в нашето Православно семейство“, когато назначава в Анталия руски свещеник без знанието на каноничния Митрополит на Писидия, Екзарх на Сида и Атталия като се опитва чрез натиска на Дипломатическите власти в района, да разубеди руснаците да се черкуват в храмовете в Анталия и Алания, които са направени от Вселенската Патриаршия точно за рускоговорещите в района, след съответната молба на вечнопаметния Руски Патриарх? Освен това, това действие не е ли оскърбление към паметта на починалия Руски Патриарх, което се различава от онова в неговото писмо?...“

За да съм откровен не очаквам друг отговор на горепосочените въпроси от Високопреосвещения Митрополит Иларион, председател на Службата за Външни църковни отношения на Московската Патриаршия. Отговорът му се разбира от само себе си:

След като „първият Рим“ падна в ереста и отпадна от Едната Православна Църква, „вторият Рим“ бе заробен от Исляма, а „третият Рим“ с всички привилегии, които са имали предишните с известните Решенията на Вселенските Събори, по силата на самото право е Москва!!! Това е катедрата на Патриарха в християнска страна, с най-големия брой православни вярващи. При това Константинополската Патриаршия спря вече да принадлежи към Едната, Свята, Католическа (на български език се използва неправилно „Вселенска“ или „Съборна“ – Бел.прев.) и Апостолска Църква, тъй като с едностранното решение на Москва бе обявена за „Схизматична“, като се забранява на православните руснаци да участват в извършваните от нея Тайнства! За това, впрочем има правото вече на „Първопрестолна“ Църква да урежда всичко! За да учредява Москва, само и единствено тя (без да пита никой) „Автокефална Православна Църква на Америка (OCA)“ и „Автономна Православна Църква на Япония“ (от по-старо време); за да поставя Свещеници, Епископи, Архиепископи, Митрополити, по целия свят, на Изток и на Запад, в райони, които спадат към други Патриаршии; да определя сама, без да е необходимо да пита друга Църква, като схизматици всички, които не се подчиняват на заповедите ѝ: в по-старо време Москва определи за схизматици всички православни руснаци, които са извън Руската Църква, позната като R.O.C.O.R. (Руска Православна Църква зад граница – Бел. прев.), която преди години, отново и единствено с нейно решение, без да попита другите Църкви, се избави от Схизма. (Само Константинополската Патриаршия, която Москва от години не я назовава вече като Вселенска, бе задължена да реши заедно с другите Църкви да вдигне схизмата на Украинската Църква!!!)





Източник: ΝΥΧΘΗΜΕΡΟΝ и Orthodoxia INFO